Per 1 juli 2023 is het wettelijk minimumloon met 3,13% verhoogd. Daarmee komt het minimumloon per maand vanaf 1 juli 2023 uit op € 1.995,00. Het minimumloon geldt voor werknemers van 21 jaar en ouder en wordt jaarlijks op 1 januari en 1 juli aangepast aan de cao-lonen. Het minimumloon geldt bij een volledige werkweek. Hoeveel uur dit per week is, verschilt per branche. Dit kan 40 uur zijn, maar sommige branches hanteren een kortere werkweek van bijvoorbeeld 38 of 36 uur. Het is de bedoeling dat er per 1 januari 2024 een wettelijk minimumuurloon wordt ingevoerd, gebaseerd op een 36-urige werkweek. De wetswijziging hiervoor is al aangenomen, maar het tijdstip van inwerkingtreding moet nog worden vastgesteld.
Een overzicht ziet u hieronder:
Heeft u een aflossingsvrije hypotheek? Banken worden terughoudender in het verstrekken van aflossingsvrije hypotheken. En dat kan voor u als ondernemer gevolgen hebben. Wat speelt er? Vanuit Europa wordt op
Verenigings- en stichtingsbestuurder, is de governance van uw organisatie in control? Denk niet dat dit voor u niet van belang is, want de governance zal op orde moeten zijn om
Om in aanmerking te komen voor de subsidie van maximaal € 2.800 per praktijk- of werkleerplaats, dient u als werkgever actie te ondernemen. Doelgroepen Erkende leerbedrijven, die een praktijkleer- of